Шарль Бодлер - Шарль Бодлер - Світова література на межі XIX-XX ст - Каталог статей - Cвітова Література
Четвер, 08.12.2016, 17:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Світова література

Категорії розділу
Французька поезія XIX-XX [0]
Шарль Бодлер [3]
Французька поезія XIX-XX
Поль Верлен [3]
Французька поезія XIX-XX
Артюр Рембо [4]
Французька поезія XIX-XX
Драматургія на межі XIX –XX [0]
І. Ібсен [3]
Драматургія на межі XIX –XX
Джордж Бернард Шоу [3]
Драматургія на межі XIX –XX
Моріс Метерлінк [3]
Драматургія на межі XIX –XX
Антон Чехов [3]
Драматургія на межі XIX –XX
Європейська проза на межі XIX-XX ст [0]
Оскар Уайльд [4]
Європейська проза на межі XIX-XX ст
Е. М. Ремарк [1]
Європейська проза на межі XIX-XX ст
Джек Лондон [2]
Європейська проза на межі XIX-XX ст

Каталог статей

Головна » Статті » Світова література на межі XIX-XX ст » Шарль Бодлер

Шарль Бодлер


План:

1)Дитинство та юність.
2)Початок творчості. «Квіти зла».
3)У вирі життя.
4)Поет скорботи і протесту.
5)Творчість Бодлера.

1) Дитинство та юність. Народився Шарль Бодлер 9 квітня 1821 року у Парижі. Його батько помер, коли хлопчикові виповнилось 6 років. Мати Бодлера, яка була значно молодшою від чоловіка, незабаром вдруге вийшла заміж за генерала Опіка. Одруження матері прикро вразило малого Бодлера. Стосунки з батьками зіпсувалися остаточно, коли вітчим почав опиратися бажанню Шарля присвятити себе літературі. 
      Після навчання у Ліонському та Паризькому коледжах Бодлер своєю людиною у богемних колах. Вітчим вирішив його покарати, відправивши на тропічний острів Маврикію учити тамтешніх дітей. Але у лютому 1842 року поет самовільно повернувся додому. Після повернення до Парижа Бодлер забрав свою частину батьківського спадку і з головою поринув у артистичне життя столиці. 
   

    2) Початок творчості. «Квіти зла». Літературною діяльністю Бодлер почав займатися з 1845 року. Саме тоді з’явилися його перші статті про живопис. Проте задум головної книги Бодлера — «Квітів зла» складався на другому етапі творчості — з 1848 по 1852 роки. Поет хотів показати кола сучасного йому «пекла» — реальної дійсності у формі максимально особистісних, сповідальних віршів. Ідею композиції збірки Бодлеру підказала «Божественна комедія» Данте,зокрема її перша частина — «Пекло». Остаточно задум книжки склався на третьому етапі творчості — з 1852 по 1856 року. «Квіти зла» мали 2 прижиттєві видання (1857, 1861), третє(1856) було майже повністю підготовлене автором, але після його смерті зазнало змін. «Квіти зла» — цілісний твір, де всі частини і окремі вірші органічно пов’язані. Книга має присвяту, вступ і складається з 6 розділів: «Сплін та ідеал», «Паризькі картини»,«Вино»,«Квіти зла», «Бунт»,«Смерть»;у ній 136 віршів. Над збіркою «Квіти зла» поет працював усе своє життя, постійно вдосконалюючи її. «Квіти зла», як і «Пані Боварі» Флобера, у 1857 р. була засуджена за «аморальність і реалізм». Лише в 1946 р. цей присуд було скасовано. 
    3) У вирі життя. Бунтівливий за своїм характером поет у 1848—1852 рр. проводить активне суспільно-політичне життя, стає учасником барикадних боїв, пише статті про необхідність зближення мистецтва з життям, видає газету «Суспільний порятунок». Після поразки революції 1848р. поета дедалі частіше охоплюють настрої скепсису і песимізму. 
 Останні роки життя Бодлера — це постійна боротьба зі злиднями, від яких не рятувала ні журналістська, ні перекладацька робота. Але, незважаючи на нестатки, поет працює над «Квітами Зла», створює «Маленькі поезії у прозі», які вийшли у 1869 р., вже після його смерті. 
Помер поет у 1867 році після важкої хвороби, яка зруйнувала його організм. На той час йому не було й 46 – ти.
 4) Поет скорботи і протесту. Бодлер — явище великого масштабу… Без перебільшення, це центральна постать не тільки у французькій, а й у всій західноєвропейській поезії другої половини ХІХ ст., в його творчості схрестилися магістральні шляхи її розвитку, з особливою повнотою та інтенсивністю проявилися характерні тенденції і колізії цього розвитку. Збірка Бодлера «Квіти Зла» - це здійснений з рідкісною послідовністю й завершеністю синтез однієї великої епохи європейської поезії, епохи романтизму, і водночас це своєрідний пролог до другої великої поетичної епохи кінця ХIX — початку XX століть… 
    Бодлер все життя страждав від того, що ненавидів й заперечував усією своєю творчістю вузькість й однозначність мислення, міщанські звички самовпевнено судити про все з «висоти» свого мізерного духовного зросту, ігноруючи складність і суперечливість явищ, те, що їхні світлі сторони мають і сторони зворотні, тіньові. Передусім це стосувалося феномена, основного й визначального для літератури,— людини й людської душі…

Категорія: Шарль Бодлер | Додав: oleh888 (19.03.2011)
Переглядів: 3024 | Рейтинг: 3.0/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1049
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz